Opgepast met Nedasco, die maling aan de wet heeft

jan. 05, 2022

Niet of zeer traag reageren bij schade is normaal

.Een ernstige waarschuwing als u bij Nedasco verzekerd bent: kijkt u bij de negatieve ervaringen die klanten bij dit bedrijf hebben, welke op Google staan. Bij een schade welke wij voor een verzekerde via dat bedrijf behandeld hebben wordt niet, en anders na herhaaldelijke herinneringen uiterst traag gereageerd. Het verstrekken van een voorschot duurt eeuwig, en als de schade eenmaal uitbetaald moet worden duurt het ook allemaal erg lang, terwijl het dan slechts een kwestie van een paar muisklikken is. 


En de ellende begint daarna weer opnieuw, als je een eigen expert hebt ingeschakeld, want dan duurt het een eeuwigheid om de formaliteiten af te wikkelen en vervolgens willen ze de expertise kosten niet volledig betalen Dat betekent dat ze de klant uiteindelijk voor dat gedeelte van de expertisekosten laten opdraaien, terwijl de wet in 7:959 BW zegt dat die kosten juist voor de verzekeraar moeten blijven, zelfs al zou daardoor de verzekerde som overschreden worden. 


Wat doet Nedasco? Als ze een rekening van ons kantoor krijgen zeggen ze dat ze van de 12 aan het dossier gewerkte uren maar 9 uur daarvan betalen. En van het uurtarief trekken ze eigenhandig ook € 20,00 af, zonder opgaaf van verdere redenen. Toen we daarover protesteerden betaalden ze de € 20,00 tóch ineens wél weer, alsof het koehandel is. 


Vervolgens lag er in dit dossier een cessie, waar veel, zo niet alle bedrijven mee werken die bij schaderegeling betrokken zijn. Dat betekent kort gezegd dat de verzekeraar aan ons kantoor moet betalen. Die verplichting is in de wet in 3:94BW geregeld en iedere verzekeraar dient zich daaraan te houden, wat in de regel ook wel gebeurt. Echter niet Nedasco, die meent boven de wet te kunnen staan en die betaalt dus rechtstreeks aan haar verzekerde.


Op vier aanmaningen hierover wordt niet gereageerd, dus nu moeten we naar de rechter om ons gelijk te halen. De lezer is gewaarschuwd bij zo'n gangsterverzekeraar!


Schadecoach.com


02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: