Opgepast met Nedasco, die maling aan de wet heeft

5 januari 2022

Niet of zeer traag reageren bij schade is normaal

.Een ernstige waarschuwing als u bij Nedasco verzekerd bent: kijkt u bij de negatieve ervaringen die klanten bij dit bedrijf hebben, welke op Google staan. Bij een schade welke wij voor een verzekerde via dat bedrijf behandeld hebben wordt niet, en anders na herhaaldelijke herinneringen uiterst traag gereageerd. Het verstrekken van een voorschot duurt eeuwig, en als de schade eenmaal uitbetaald moet worden duurt het ook allemaal erg lang, terwijl het dan slechts een kwestie van een paar muisklikken is. 


En de ellende begint daarna weer opnieuw, als je een eigen expert hebt ingeschakeld, want dan duurt het een eeuwigheid om de formaliteiten af te wikkelen en vervolgens willen ze de expertise kosten niet volledig betalen Dat betekent dat ze de klant uiteindelijk voor dat gedeelte van de expertisekosten laten opdraaien, terwijl de wet in 7:959 BW zegt dat die kosten juist voor de verzekeraar moeten blijven, zelfs al zou daardoor de verzekerde som overschreden worden. 


Wat doet Nedasco? Als ze een rekening van ons kantoor krijgen zeggen ze dat ze van de 12 aan het dossier gewerkte uren maar 9 uur daarvan betalen. En van het uurtarief trekken ze eigenhandig ook € 20,00 af, zonder opgaaf van verdere redenen. Toen we daarover protesteerden betaalden ze de € 20,00 tóch ineens wél weer, alsof het koehandel is. 


Vervolgens lag er in dit dossier een cessie, waar veel, zo niet alle bedrijven mee werken die bij schaderegeling betrokken zijn. Dat betekent kort gezegd dat de verzekeraar aan ons kantoor moet betalen. Die verplichting is in de wet in 3:94BW geregeld en iedere verzekeraar dient zich daaraan te houden, wat in de regel ook wel gebeurt. Echter niet Nedasco, die meent boven de wet te kunnen staan en die betaalt dus rechtstreeks aan haar verzekerde.


Op vier aanmaningen hierover wordt niet gereageerd, dus nu moeten we naar de rechter om ons gelijk te halen. De lezer is gewaarschuwd bij zo'n gangsterverzekeraar!


Schadecoach.com


12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts