ASR kijkt bij schade ‘zorgvuldig’ de andere kant op.

27 januari 2013

Mijn camera-uitrusting is tijdens een buitenlandse reis gestolen. De tas waar mijn spullen inzaten had ik recht voor me op een tafel gezet, dus ik had er goed het zicht op. De ruimte waar ik zat was afgescheiden van het publiek en je kon daar alleen maar binnenkomen als je een toegangspas had. Dus geen drukte van heen en weer lopende mensen, ik kon mijn (professionele, dus forse) camera-tas -op de tafel, hooguit 3 meter vóór mij-  gewoon goed in de gaten houden. Op enig moment wil ik even mijn fotokaartje leegmaken op mijn laptop, om het daarna weer te kunnen gebruiken. Dus even een muisklik en mijn foto’s worden automatisch door de laptop geconverteerd. Daar hoef je natuurlijk niet constant het oog op te houden, en onderwijl houd ik uiteraard ook mijn tas in de gaten. Mijn hele hebben en houden zit er immers in!

Tóch wordt deze tas gestolen, want opeens is deze weg.  Dus begin ik ernaar te zoeken, echter zonder resultaat. Ontzettend vervelend, maar gelukkig -wat heet!- ben ik verzekerd voor diefstal van mijn spullen en ik doe bij ASR een beroep op mijn polis. Ik vertel alles zo uitgebreid mogelijk, zelfs met een schetsje van de situatie erbij.  Je denkt immers: hoe uitgebreider, hoe eerlijker. Maar dan ineens blijkt ASR een verzekeraar te zijn die niet met haar verzekerde méédenkt, maar een verzekeraar die je op je eigen woorden in je verklaring probeert te vangen!  Niet een verzekeraar die, zoals ze in haar reclame beweren, zekerheid biedt, maar een verzekeraar die je verklaring zodanig probeert te analyseren en te interpreteren dat ze je onzorgvuldigheid kunnen verwijten. Ze halen bewust alléén die woorden eruit om de schade te kunnen afwijzen. Ze betalen niet omdat ik de tas onbeheerd zou hebben achtergelaten. Ik had hem onder handbereik moeten hebben. Nou, als ik de tas naaste me had gezet zou hij niet in mijn zicht hebben gestaan en zou iemand van de tas van achteren ongemerkt hebben kunnen meenemen. Nu heb ik de tas pontificaal in mijn zicht gezet, en nu zou er sprake zijn van onbeheerd achterlaten!

Ik vind deze manier van met je verzekerden omgaan schandalig, en ik heb al eerder op deze website maar ook op andere fora gelezen dat ASR verre van klantvriendelijk is. Hun beleid is erop gericht om je onderuit te halen en je verklaring ‘zorgvuldig’ te misbruiken om gronden voor afwijzing te vinden.

Mensen, kijk uit voor deze manipulerende verzekeraar, breng je zaken liever onder bij een maatschappij die doet wat ze belooft.

 

L.Truideman – Ede

5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
Meer posts