“eenvoudig” rechtsmisbruik Allianz Schadeverz.

9 februari 2013

Ik ben door de schuld van een verzekerde van Allianz aangereden. Omdat ik wel wat anders te doen heb heb ik een schadecoach ingeschakeld om de zaak voor mij te regelen. Ik heb er immers niet om gevraagd om te worden aangereden, dus ik zie niet in waarom ik zelf voor die werkzaamheden zou moeten opdraaien. Allianz heeft daarna gezegd dat er een expert zou komen om naar de schade te kijken en de schadecoach ervoor gezorgd dat mijn auto naar de reparateur werd gebracht en dat hij weer terugkwam.

Toen Allianz niet opschoot met de betaling en het geld na een paar maanden nóg niet was uitgekeerd stuurde de schadecoach de zoveelste aanmaning, maar toen bleek ineens dat er geen expert bij de garage was langs geweest om naar mijn schade te kijken. Allianz had een fout gemaakt.  De schade was opgemaakt met een computeruitdraai omdat de reparateur door de verzekeraar erkend was, hij mocht dus zelfstandig expertise uitvoeren. Maar vanwege de leeftijd van de auto had er  een expert naar moeten kijken, anders werd er niet uitgekeerd. Of de auto maar weer opnieuw door de expert worden bekeken.

Als leek zou je allang niet meer anders weten te doen dan van ellende de auto maar weer opnieuw bij de garage te brengen, met alle tijdsverlies van dien. Maar de schadecoach heeft Allianz na 6 of 7 mailtjes toch zover gekregen dat ze gingen uitbetalen. Nog niet in één keer het gehele schadebedrag hoor, denk dat maar niet. Ook dáárvoor moesten er enkele mails worden gestuurd, tot aan de directie toe! Er moest zelfs worden gedreigd met een klachten procedure bij het Kifid.

Nu heeft Allianz dan wél, na heeeeel veel gedoe en aanmaningen, eindelijk het schadebedrag betaald, maar nu begint alle ellende weer opnieuw, want ik wil natuurlijk ook de (buitengerechtelijke) kosten vergoed hebben die ik heb moeten maken om Allianz zover te krijgen dat ze mijn schade hebben vergoed. Had ik geen deskundige hulp in de arm genomen, dan zou ik immers compleet aan de grillen en fouten van Allianz ten prooi zijn gevallen en dan hadden ze me veel minder uitbetaald.

En die kosten wil Allianz mij niet betalen, ze willen me afschepen met een schijntje, omdat de kosten niet redelijk zouden zijn. Er was volgens hen veel te veel -gedeclareerde- tijd in deze zaak gaan zitten. Moet je nagaan: eerst zélf de fouten maken, daarna eindeloos traineren en niet genoeg willen uitbetalen en vervolgens zeggen dat er teveel uren in de zaak zijn gaan zitten voor deskundige bijstand. Het was immers een ‘eenvoudige zaak’.  Je moet maar durven!  Mensen, kijk uit voor Allianz, want ze naaien je een oor aan als je ze tegenover je hebt!

F.Sweeren -Zevenaar

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts