“eenvoudig” rechtsmisbruik Allianz Schadeverz.

9 februari 2013

Ik ben door de schuld van een verzekerde van Allianz aangereden. Omdat ik wel wat anders te doen heb heb ik een schadecoach ingeschakeld om de zaak voor mij te regelen. Ik heb er immers niet om gevraagd om te worden aangereden, dus ik zie niet in waarom ik zelf voor die werkzaamheden zou moeten opdraaien. Allianz heeft daarna gezegd dat er een expert zou komen om naar de schade te kijken en de schadecoach ervoor gezorgd dat mijn auto naar de reparateur werd gebracht en dat hij weer terugkwam.

Toen Allianz niet opschoot met de betaling en het geld na een paar maanden nóg niet was uitgekeerd stuurde de schadecoach de zoveelste aanmaning, maar toen bleek ineens dat er geen expert bij de garage was langs geweest om naar mijn schade te kijken. Allianz had een fout gemaakt.  De schade was opgemaakt met een computeruitdraai omdat de reparateur door de verzekeraar erkend was, hij mocht dus zelfstandig expertise uitvoeren. Maar vanwege de leeftijd van de auto had er  een expert naar moeten kijken, anders werd er niet uitgekeerd. Of de auto maar weer opnieuw door de expert worden bekeken.

Als leek zou je allang niet meer anders weten te doen dan van ellende de auto maar weer opnieuw bij de garage te brengen, met alle tijdsverlies van dien. Maar de schadecoach heeft Allianz na 6 of 7 mailtjes toch zover gekregen dat ze gingen uitbetalen. Nog niet in één keer het gehele schadebedrag hoor, denk dat maar niet. Ook dáárvoor moesten er enkele mails worden gestuurd, tot aan de directie toe! Er moest zelfs worden gedreigd met een klachten procedure bij het Kifid.

Nu heeft Allianz dan wél, na heeeeel veel gedoe en aanmaningen, eindelijk het schadebedrag betaald, maar nu begint alle ellende weer opnieuw, want ik wil natuurlijk ook de (buitengerechtelijke) kosten vergoed hebben die ik heb moeten maken om Allianz zover te krijgen dat ze mijn schade hebben vergoed. Had ik geen deskundige hulp in de arm genomen, dan zou ik immers compleet aan de grillen en fouten van Allianz ten prooi zijn gevallen en dan hadden ze me veel minder uitbetaald.

En die kosten wil Allianz mij niet betalen, ze willen me afschepen met een schijntje, omdat de kosten niet redelijk zouden zijn. Er was volgens hen veel te veel -gedeclareerde- tijd in deze zaak gaan zitten. Moet je nagaan: eerst zélf de fouten maken, daarna eindeloos traineren en niet genoeg willen uitbetalen en vervolgens zeggen dat er teveel uren in de zaak zijn gaan zitten voor deskundige bijstand. Het was immers een ‘eenvoudige zaak’.  Je moet maar durven!  Mensen, kijk uit voor Allianz, want ze naaien je een oor aan als je ze tegenover je hebt!

F.Sweeren -Zevenaar

5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
Meer posts