Niet echt onbezorgd bij Anderzorg.

18 maart 2013

Al enkele jaren was het voor ons duidelijk dat onze zoon, nu 13 jaar, een beugel nodig had. Sinds het begin van de verzekeringsplicht zijn wij met het hele gezin bij Anderzorg verzekerd.  Twee jaar geleden had ik niet de juiste verzekering voor orthodontie.  Daarom nam ik vorig jaar de aanvullende “tand”-verzekering voor mijn kinderen erbij.  Voor een behandeling moet je minimaal een jaar zo een aanvullende verzekering hebben,  dus 1 jaar wachten. In februari 2013 was het dan eindelijk zo ver:’mijn zoon ging naar de orthodontist.  Na een intakegesprek en enkele voorbereidende handelingen, waaronder een gebitsafdruk en foto’s  kreeg ik een factuur toegestuurd met een ruime betalingstermijn. Meteen heb ik deze factuur doorgestuurd naar Anderzorg en ter declaratie aangeboden.  Na enige tijd kreeg ik een e-mail met de mededeling dat de declaratie afgewezen was.  Natuurlijk begreep ik dit niet, ik had immers een aanvullende “tand”-verzekering afgesloten en  2 jaar gewacht voor aanvang van de behandeling.

Ik stuurde een nette e-mail terug met de vraag hoe dit mogelijk was. Een kort antwoord met “dit wordt niet vergoed” kreeg ik retour.  Na een volgende mailing kreeg ik als antwoord dat dit alleen boven de 18 jaar vergoed zou worden.  In de polisvoorwaarden staat nergens dat de vergoeding niet voor een minderjarige geld.  Iedereen weet dat de meeste orthodontie=behandelingen ondergaan worden door kinderen in de pubertijd van circa 12 tot 15 jaar.  Zo verdient Anderzorg ze dus…

Na 2 jaar wachten voel ik mij compleet opgelicht en blijkt een aanvullende “tand”-verzekering dus niets waard te zijn bij Anderzorg.  Vanwege “het systeem” in Nederland ben ik veroordeeld met Anderzorg tot het eind van het jaar.  Als mijn zoon na deze stressvolle situatie nog een beugel wil, moet hij dus nog minimaal 2 jaar wachten: overstappen op het eind van het jaar en een jaar wachtperiode voor een aanvullende verzekering.

De enigste reactie van Anderzorg waar ik op wacht, is dat mijn declaratie vergoed wordt, er omheen draaien heeft geen zin.  Anderzorg is het bewijs van goedkoop is duurkoop, behalve als je nooit met enige vorm van zorg in aanraking komt .

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts