Ohra totaal niet klantgericht

27 mei 2019

Ohra heeft mijn autoverzekering na 1 maand premie-achterstand (gaat om € 36,00!) opgezegd. Een per post gestuurde aanmaning had ik niet gezien, omdat ik een half jaar in het buitenland verbleef. 

Let wel: mijn post, de facturen en eventuele aanmaningen ontvang ik altijd digitaal. Ik ben al meer dan 15 jaar verzekerd bij Ohra en ik heb ze het uitgelegd, ze konden immers ook de achterstallige maand nog automatisch incasseren, maar nee hoor, ze vonden het niet relevant en ze konden niet met mij meegaan.
Het gevolg voor mij is nu dat ik genoteerd sta in het landelijke systeem als wanbetaler en dat mij een nieuwe verzekering wordt geweigerd. Ook heb ik ondertussen een fikse boete van RWD gekregen voor het niet verzekerd zijn.

Als je een klantgerichte verzekeraar zoekt moet je dus vooral niet bij Ohra zijn, want daar ben je als verzekerde de dupe van het systeem. Hún systeem, wel te verstaan, want enige menselijkheid en relativering is daar kennelijk teveel gevraagd. De lezer is gewaarschuwd!

A. Dhore -Den Haag

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts