Oproep:ervaringen met het KIFID?

aug. 24, 2011

Vriendelijk dank voor uw reactie.
Refererend aan onderstaand bericht waarin u aangeeft dat u in uw prille bestaan nog te weinig materiaal voorhanden heeft betreffende het KIFID, wil ik zo vrij zijn om alsnog mijn ervaringen met het KIFID aan u te melden.
Die zijn tot nu toe ronduit slecht,vorig jaar december heb ik een klacht ingediend bij het KIFID over een verzekeraar.
Tot op heden heb ik slechts eenmaal een schriftelijke reactie ontvangen van het KIFID met het verzoek om aanvullende informatie betreffende deze casus, en de bevestiging dat de klacht in behandeling is genomen.
Deze aanvullende informatie heb ik terstond  doorgefaxt naar het KIFID.
Inmiddels heb ik via enig speurwerk ontdekt dat de verzekeraar al voor eind mei een inhoudelijke reactie heeft verstuurd aan het KIFID.
Naar aanleiding daarvan heb ik al weken geleden een telefonisch gesprek gehad met de ombudsman van het KIFID met het verzoek om mij  kopieën te sturen van het dossier inclusief de reactie,
van de verzekeraar.  Bovendien heb ik mijn ongenoegen geuit over de lange termijn,betreffende de afhandeling van mijn casus.
Volgende week is het al september,en nog steeds heb ik geen bericht ontvangen van het KIFID. Ik vind dit ronduit schandalig,en ik vermoed dan ook dat de zaak opzettelijk wordt getraineerd door het KIFID.  Als ik deze “hulpverlening” dan vergelijk met de dienstverlening van de Nationale Ombudsman dhr. A. Brenninkmeijer,daar kunnen ze bij het KIFID nog veel van leren.
Dhr. Brenninkmeijer is altijd vrij snel en zeer correct met de afhandeling van klachten.
Maar het  KIFID wordt nu eenmaal betaald door de assurantielobby zelf,dus over objectiviteit gesproken??  Vul dat verder zelf maar in……..
Vandaar mijn oproep op deze site naar ervaringen van anderen, ik ben benieuwd of zij positieve of negatieve ervaringen hebben betreffende het KIFID.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw J.v.N

Vóórliggende vraag:

Graag zou ik weten of er mensen zijn die een klacht hebben ingediend over een verzekeraar bij het KIFID.  Zijn uw ervaringen met het KIFID positief of negatief?

Antwoord Verzekeraarklachten.nl:

Geachte mevrouw van N.,

Vanzelfsprekend hebben wij kwesties in dossier waarbij een klacht bij het Kifid is ingediend. Echter het is voor verzekerden meestal veel sneller en efficiënter om via Verzekeraarklachten.nl eerst hun zaak ter behandeling voor te leggen. Dan kan er gekeken worden of de zaak rechtstreeks met de verzekeraar kan worden afgewikkeld, zodat het KIFID niet behoeft te worden aangedaan. En dan weet de verzekerde meteen hoe de vlag er bij staat.

Er zijn bij Verzekeraarklachten.nl dus wel kwesties voorgelegd, maar de eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat we in ons prille bestaan nog niet voldoende materiaal voorhanden hebben om daaruit evenwichtige conclusies te kunnen trekken.  Kifid procedures duren op zijn minst meerdere maanden, en Verzekeraarklachten.nl timmert in feite pas sinds april aan de weg en geniet daardoor (nog) te weinig bekendheid. Bovendien zij er ook zaken geweest waarbij men overwoog een klacht bij het Kifid in te dienen, en waarbij wij met succes tegen de verzekeraar in verweer gingen. Die zaken kwamen dus geheel niet (meer) bij het Kifid terecht.

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: