Rookgordijnen bij Rooker Assurantiën

mei 23, 2012

Ik kom uit Engeland en heb 2010 een verzekering voor mijn motorfiets afgesloten bij Rooker Assurantiën in Alkmaar. Ik heb ze toen de papieren getoond van mijn motor, en ook daarbij per mail gezegd dat het om een uit Engeland geimporteerde motor ging.  Het ging er tijdens de aanvraag  namelijk om dat de motor voorzien moest zijn van een (in Nederland) gecertificeerd anti-diefstal-slot. Mijn motor was wel van een gecertificeerd slot voorzien, maar die certificering gold dus kennelijk niet voor Nederland. Rooker was hiervan dus door mijn mail op de hoogte want de kwestie van het slot is duidelijk aan de orde gekomen, maar dit was voor Rooker geen belemmering om de motor te verzekeren, zij sloten de polis gewoon af.

U raadt het al: de motor wordt gestolen. Let wel, tijdens de diefstal nog extra voorzien van twee zware sloten!  De verzekeraar (Aegon) wil nu niet uitbetalen omdat de beveiliging van de  motor (het slot)  volgens de polisvoorwaarden niet aan de geldige certificering zou hebben voldaan. Onder coulance wil men nu een gedeelte uitbetalen, maar dit is niet mijn fout! Rooker heeft als tussenpersoon een zorgplicht waardoor ik er gerust op zou moeten kunnen zijn dat ik op de juiste manier verzekerd ben. Nu het fout is gegaan is Rooker Assurantien daarvoor aansprakelijk en daarover heb ik ze wel 5 keer(!) een brief gestuurd. Tevergeefs.

Ze reageren dus op geen enkele brief bij Rooker, helemaal niets. Ook niet op twee brieven die naar de directie zijn gestuurd. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Dat medewerkers naar hun directie verwijzen kan ik nog begrijpen, maar dat de directie een gedupeerde klant óók laat stikken is een grote schande. Ik maak hiervan melding op deze website omdat ik iedereen wil waarschuwen voor de malafide praktijken van Rooker. Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik las wat ze op hun website durven zetten: “Onze kwaliteit komt mede naar voren op het moment dat u met onaangename zaken wordt geconfronteerd als diefstal, brand, ziekte of een ongeval. De door u geleden schade zal op een deskundige wijze worden afgewikkeld. De schadeafhandeling is hét moment om het belang van een gedegen advies aan te tonen. Wij staan borg voor een onafhankelijk en kwalitatief goed advies. Ga eens met ons rond de tafel en u weet precies wat dit in de praktijk betekent.”

Door schade en schande weet ik wat dit in de praktijk betekent: loze beloften. Je moet als direktie het lef maar hebben om zoiets op je website te durven zetten. De lezer is gewaarschuwd! Gelukkig helpt deze site mij om de zaak recht te zetten.

N.Scott

 

 

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: