In de kiem gesmoord: Achmea

9 november 2019

Uit de vele berichten en klachten over Achmea op deze website blijkt dat deze verzekeraar niet het klantbelang, maar het eigen belang centraal stelt. Dat deed zij ook in een zaak waarin de klant tot de rechter moest gaan om zijn gelijk te halen. De uitspraak van de rechter is hier te zien.

Het ging daarbij -zoals gewoonlijk- over de uitleg van de polisvoorwaarden, en Achmea legde die zó uit dat ze niet hoefde te betalen. Daarmee benadeelde Achmea haar verzekerde -inclusief de extra kosten- voor ruim € 125 mille!

De rechter volgde de uitleg van Achmea niet, als zou de verzekerde -een professionele zaden en bloembollenhandel- het hebben moeten snappen dat er een verschil zat in de opslag van bloembollen en die van zaden.

Het blijft jammer dat verzekeraars in hun advertenties zich als weldoeners voordoen, en bij een schade zich in de praktijk ontpoppen als de spreekwoordelijke wolf in schaapskleren. Op zo’n manier komt het vertrouwen in verzekeraars natuurlijk nooit terug.

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts