Achmea opnieuw in fout

2 juli 2020

Het gerechtshof in s’-Hertogenbosch heeft Achmea in hoger beroep veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding van 35,5 mille aan een loonbedrijf, wegens schade die was opgetreden als gevolg van ondeskundig gebruik van een takkenversnipperaar.

De eigenaar van de takkenversnipperaar had de schade bij Achmea geclaimd, maar in plaats dat Achmea haar polisvoorwaarden uitlegde in het voordeel van de verzekerde, legde zij die uit in het eigen voordeel, met als gevolg dat de eigenaar van de takkenversnipperaar met lege handen stond en gedwongen was om naar de rechter te stappen.

Op deze website staan diverse uitspraken waaruit blijkt dat Achmea het met de waarheid en de redelijkheid niet zo nauw neemt, dit alles ten eigen faveure.

Zoals vaker gebeurt hebben lagere rechters lang niet altijd goed inzicht in verzekeringskwesties en zij oordelen dan soms ten onrechte dat de verzekeraar gelijk heeft, zo ook in dit geval. Hierdoor was het loonbedrijf gedwongen in hoger beroep te gaan. Fijn, zo’n verzekeraar die tot het uiterste gaat om maar niet te hoeven betalen!

Gelukkig heeft het recht gezegevierd en nu is geoordeeld dat Achmea de polisvoorwaarden niet zo had mogen uitleggen. Uiteindelijk fijn voor het loonbedrijf, maar bedenk wel dat dit bedrijf er al meer dan 3 ½ jaar mee bezig heeft moeten zijn om zijn recht te halen, enkel omdat Achmea de polisvoorwaarden al die tijd bewust verkeerd heeft willen toepassen!

Door ervaring wijzer raden wij sterk af om verzekeringen af te sluiten bij zogeheten ‘direct writers’. Dat zijn verzekeraars die zonder tussenpersonen werken, want daarmee loopt de klant een groot risico: er is niemand die het standpunt van de verzekeraar tegen het licht houdt en de -veelal ondeskundige- klant staat dus alleen tegenover een deskundige verzekeraar. Levensgevaarlijk, en je moet -zo bewijst ook dit geval- al tot het uiterste gaan om je recht te halen. Juist in omstandigheden dat je hoopt een goede verzekeraar te hebben, kom je er achter dat je belazerd wordt. Vaak stuurt de verzekeraar experts die hen naar de mond praten, zogenaamd onafhankelijke experts. Welnu, er bestaan geen onafhankelijke verzekeringsexperts!

De moraal : sluit verzekeringen af bij een financieel adviseur, zoals die tegenwoordig heet. En dan niet -wat vaak voorkomt- bij een kantoor wat enkel als doorgeefluik fungeert en waarvan de medewerkers niet de finesses van verzekeren kennen, maar bij een ouderwets kantoor met kennis van zaken. De premie is daarvan waarschijnlijk duurder, maar in de praktijk bent u gegarandeerd veel, veel goedkoper uit!

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts