Aegon heeft de kluit belazerd

28 augustus 2014

Volgens de Geschillencommissie van het Kifid heft Aegon haar klanten bewust misleid en op het verkeerde been gezet. Dat staat in een Bindend Advies wat op 14 augustus is uitgesproken in een zaak waarin de klant het Bonusplan van Aegon had aangeschaft, een combinatie van beleggen, verzekeren en sparen. In het bindend advies staat dat een verzekeraar verplicht is de klant volledig en begrijpelijk te informeren over een beleggingsverzekering, maar Aegon heeft in deze zaak alleen de nadruk gelegd op het behalen van hoge rendementen en de klant ten onrechte niet gewezen op veel minder gunstige scenario’s. De klant zou de overeenkomst niet hebben gesloten als hij goed was geïnformeerd over het BonusPlan. Het is immers voor de hand liggend dat een klant bij de opbouw van zijn pensioen geen aanzienlijke beleggingsrisico’s wil lopen. Dat paste bovendien niet goed bij de aard van het BonusPlan, zoals de verzekeraar dat aan haar klanten verkocht. Tenslotte is het volgens de GC ook niet passend dat de ingelegde premies voor de aankoop van participaties in een beleggingsfonds worden gebruikt.

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts