Opzienbarend bericht uit de verzekeringswereld, vandaag in het nieuws.

30 mei 2011

Banken en verzekeraars hebben de financiële ombudsman Wabeke ernstig tegengewerkt.

Op het RTL nieuws van maandag 30 mei 2011 was te lezen dat de secretaresse van de ombudsman mail en telefoontjes moest ‘filteren’.
Daarom is hij vorig jaar gefrustreerd opgestapt als Ombudsman bij het klachtenorgaan Kifid. Dat blijkt uit een brief die zijn voormalige secretaresse heeft geschreven aan het bestuur van Kifid. (Klachten Instituut Financiële Dienstverlening)

Volgens de secretaresse moest zij behalve het telefoonverkeer en de email ook de gewoone brieven die per post kwamen filteren. Aanbiedingen voor media-interviews voor Wabeke werden gescreend. Daarmee zou klachteninstituut Kifid willen voorkomen dat Wabeke uitspraken zou doen, die de financiele sector niet bevielen.

Overheidshanden

Het bestuur van het Kifid wordt gedomineerd door banken en verzekeraars. Wabeke heeft eerder al gepleit dat het klachtenorgaan eigenlijk in overheidshanden zou moeten vallen. Maar dat hebben de banken en verzekeraars tot nu toe weten tegen te houden

Noot van de webmaster: dit toont temeer aan hoe de verzekeringswereld in elkaar zit en onderstreept het bestaansrecht van Verzekeraarklachten.nl

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts