Opzienbarend bericht uit de verzekeringswereld, vandaag in het nieuws.

30 mei 2011

Banken en verzekeraars hebben de financiële ombudsman Wabeke ernstig tegengewerkt.

Op het RTL nieuws van maandag 30 mei 2011 was te lezen dat de secretaresse van de ombudsman mail en telefoontjes moest ‘filteren’.
Daarom is hij vorig jaar gefrustreerd opgestapt als Ombudsman bij het klachtenorgaan Kifid. Dat blijkt uit een brief die zijn voormalige secretaresse heeft geschreven aan het bestuur van Kifid. (Klachten Instituut Financiële Dienstverlening)

Volgens de secretaresse moest zij behalve het telefoonverkeer en de email ook de gewoone brieven die per post kwamen filteren. Aanbiedingen voor media-interviews voor Wabeke werden gescreend. Daarmee zou klachteninstituut Kifid willen voorkomen dat Wabeke uitspraken zou doen, die de financiele sector niet bevielen.

Overheidshanden

Het bestuur van het Kifid wordt gedomineerd door banken en verzekeraars. Wabeke heeft eerder al gepleit dat het klachtenorgaan eigenlijk in overheidshanden zou moeten vallen. Maar dat hebben de banken en verzekeraars tot nu toe weten tegen te houden

Noot van de webmaster: dit toont temeer aan hoe de verzekeringswereld in elkaar zit en onderstreept het bestaansrecht van Verzekeraarklachten.nl

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts