Probleem met Yarden?

1 september 2014

Als u problemen heeft met Yarden natura-uitvaartverzekering die u vóór 2007 heeft afgesloten, kunt u zich melden bij de Consumentenbond.

In 2007 wijzigde Yarden de voorwaarden van de naturapolis in een verzekering waarbij een vast bedrag wordt uitgekeerd. Dit leidde tot enorm veel commotie bij de verzekerden. Uiteindelijk konden verzekerden zelf kiezen of ze onder de oude of nieuwe voorwaarden verzekerd wilden blijven op aanbeveling van Kifid.

Aanleiding voor het alsnog instellen van het meldpunt door de Consumentenbond is het feit dat Yarden in mei 2014 door de kantonrechter in Maastricht in het ongelijk werd gesteld, omdat Yarden een nabestaande met de kosten van extra diensten bij een natura uitvaartverzekering belastte.

De verzekeraar zegt hier zelf over dat zij dit nooit tot een rechtszaak had moeten laten komen…..

De Consumentenbond kreeg in 2013 nog steeds meldingen binnen van consumenten, die de brief niet hadden ontvangen of werden gewezen op onderverzekering. De Consumentenbond wil nu weten of meer consumenten soortgelijke ervaringen hebben met Yarden.

U kunt ook rechtstreeks schrijven naar :yarden@consumentenbond.nl

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts