Onwaarachtige schadeafhandeling Unigarant

jun. 26, 2023

Louche en onbeschofte expert van CED

Ik heb een schade (barst) aan de voorruit van mijn caravan bij Unigarant gemeld. De barst is ontstaan nadat ik het raam (waarschijnlijk te bruusk of te hard) dicht had gedaan, terwijl het uitzetijzer niet (geheel) vrij stond. Het gaat dus om een invloed van buitenaf. Ik heb Unigarant een foto laten zien waaruit blijkt dat er op het binnenraam ter hoogte van het uitzetijzer een horizontale scheur zit. 


Vervolgens stuurt Unigarant een expert op mijn dak, ene meneer Henk M. van het expertisebureau CED.  Ik heb zelden zo'n onbeschofte en eigengereide man meegemaakt, hij stelde mij in feite als een leugenaar en hij gaf de indruk totaal niet naar mij te willen luisteren. Hij had zijn oordeel op voorhand al klaar, dus op enig moment heb ik het gesprek maar beëindigd, want het was uiterst onprofessioneel, onfatsoenlijk en irritant.


Deze expert Henk M. gedroeg zich in de garage waar het raam was gerepareerd al net zo, maar alleen nog meer ongecontroleerd. Hij liet het raam zelfs uit zijn handen vallen en trok de beide schalen van het (dubbele) raam verder van elkaar. Mijn garage had zoiets nog nooit meegemaakt en schreef onder meer aan mijn contra expert: "De expert die kwam kijken voor de schade heeft tijdens de expertise het raam laten vallen en daarna ook de 2 schalen van elkaar afgetrokken. Dit is volgens mij niet hoe een expert te werk moet gaan. Tevens was hij niet vriendelijk in de omgang. We kunnen het raam nu niet meer terug plaatsen".


Met de leugenachtige rapportage van de CED expert was het voor Unigarant een inkoppertje om mijn schade af te wijzen. Die was niet gedekt omdat het om een eigen gebrek van de caravan zou gaan! Dat accepteerde ik natuurlijk niet en ik heb toen een contra expert in de arm genomen.


Toen ik Schadecoach als mijn contra expert had ingeschakeld begon de ellende daarna met Unigarant, die werkte met alles tegen, samen met de "onafhankelijke' expert Henk M van CED. Het kostte maanden voordat Schadecoach Unigarant zover had dat er arbitrage zou plaatsvinden, want daarbij hield de CED expert zich niet aan de regels. De expert moest kiezen uit een voordracht van Schadecoach, maar dat weigerde hij, hij wilde zelf een voordracht doen. Uiteraard pikte schadecoach dat niet, en die dreigde met een rechtszaak. Maanden gingen er overheen, niks anders dan stress en irritatie, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.


Toen stuurde Unigarant een brief waarin ze zeiden dat Schadecoach de boel blokkeerde en het was niet mogelijk om met SC de zaken goed af te wikkelen en Schadecoach deugde van geen kant. SC was niet bereikbaar, wilde alleen schriftelijk reageren, was niet Nivre ingeschreven en daardoor konden ze SC totaal niet aanbevelen. Compleet de omgekeerde waarheid, de schadebehandelaar loog het ene na het andere aan elkaar.


In dezelfde brief schreven ze dat ze de schade wilden betalen en ze zouden ook de kosten van Schadecoach betalen. Ik was er wel tevreden mee, als ik Schadecoach niet had gehad zou ik niets gekregen hebben.


Mijn dossier bewijst dat Unigarant het geld wat ze aan premies incasseert over de balk smijt, want het schadebedrag aan mijn caravan was 1445 Euro. Maar vanwege het gezeur eerst al over de dekking waren de kosten van Schadecoach eerst al een kleine 1672 euro. Die heeft Unigarant  tussentijds ook betaald, maar door het traineren en frustreren van Unigarant in de procedure die daarop volgde, waren de kosten van Schadecoach al opgelopen tot bijna 3872 euro!


In totaal heeft Unigarant (N.B.bij een schade van 1400 euro (!) aan Schadecoach een bedrag van 5644 euro moeten betalen, alleen door hun eigen malafide en illegale praktijken en door hun koppige tegenwerking!


Al dat gedoe heeft mij meer dan een half jaar stress en ergenis gekost, dit hield ik niet voor mogelijk, totdat ik het zelf meemaakte.


Ik vind het schandelijk dat Unigarant haar verzekerden bedriegt met louche experts die onwaarachtig rapporteren. Het is abject dat Unigarant de premiegelden aan nutteloze expertisekosten besteedt. In de Gedragscode Verzekeraars staat dat ze zorgvuldig met premiegelden omgaan, dat lapt Unigarant dus aan haar laars!

 

Hoeveel mensen zullen op die manier inmiddels bedrogen zijn, vraag ik me dan af, want de meeste mensen laten het in dit soort situaties er vaak bij zitten. Wegwezen bij dit boevengilde!


Bart Meij te Nijmegen


02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: