Opgepast voor Turien en Dekra

mei 15, 2022

Niets anders dan bewuste (!) tegenwerking bij schadeafwikkeling

Ik heb niets anders dan gezeur bij Turien, die samen met een Dekra expert mij de afwikkeling van een brandschade bij mijn auto zó door de strot wil duwen dat de Porsche-dealer zelfs zegt: als je deze auto zó wil repareren dan doen we dat wel, maar dan krijg je er een strippenkaart bij voor iedere keer dat we je telkens weer met andere storingen gaan terugzien.   


De afwikkeling schoot voor geen meter op want op die manier wil ik natuurlijk mijn auto niet terug hebben. Ik heb toen als contra expert Schadecoach in de arm genomen. Toen de expert dat in de gaten kreeg probeerde hij eerst nog met mij in contact te blijven, maar toen ik naar Schadecoach bleef verwijzen moest hij natuurlijk wel met Schadecoach communiceren.


Let wel: deze Dekra expert is lid van het Nivre, waarvan verzekeraars schrijven dat Nivre-experts deskundig en integer zijn.


Schadecoach stuurde de Dekra expert een begroting en de conclusie dat de auto total loss was.

Dat is inmiddels precies drie maanden (!) geleden, dus dat schiet geweldig op zo. Enkele uren later al ontving Schadecoach een mail terug: “afwikkeling op totaal verlies dus helemaal niet aan de orde. Gezien het bovenstaande ontvang ik van u graag een reactie welke hiermee in overeenstemming is.”


Met andere woorden: “ik ben het niet met je eens, ik wil nu graag een reactie waarin je zegt dat je het met me eens ben”. Ik heb zelden zo’n vreemde en onprofessionele manier van communiceren gezien!


Toen Schadecoach drie kwartier later schreef dat hij bij zijn standpunt bleef liet de Nivre-expert twee dagen later weten dat hij zich terugtrok en dat hij zijn standpunt aan Turien had gerapporteerd. Schadecoach moest verder maar met Turien communiceren, zo schreef hij. 


Dit is totaal tegen alle regels in, zowel van mijn polisvoorwaarden als van het Nivre Reglement. In beide staat voorgeschreven dat er dan arbitrage moet plaatsvinden, dus dat er dan een derde expert een uitspraak moet gaan doen.


Toen Schadecoach de Dekra expert op 21 februari 2022 op de regels wees, reageerde deze niet meer. Toen heeft Schadecoach op 3 maart 2022 een herinnering gestuurd waarbij tevens een arbiter werd voorgedragen.

Pas op 9 maart deelde de Dekra-expert mee dat Schadecoach niet als contra expert kon worden gezien en dat er geen bindend advies kon komen. 


Deze expert kon bepaald niet lezen, want op 2 februari 2022 had Schadecoach zowel aan de expert als aan Turien geschreven dat zij als contra expert zou optreden. Als het niet allemaal zwart op wit zou hebben gestaan zou je het niet geloven, zóveel tegenwerking en frustratie!


Vervolgens liep de discussie ineens met de schaderegelaar, maar die bleek ook niet goed gelezen te hebben, want ze schreef op 22 maart dat “ze begrijpt dat er contra expertise gaat plaatsvinden.”

Dus heeft Schadecoach op 25 maart de situatie maar weer opnieuw uitgelegd en dat Schadecoach allang bezig was met contra expertise. Vervolgens van Turien geen reactie, dus op 1 april wéér een herinnering. 


Die komt pas op 11 april, en eindelijk schrijft ze dat ze hun expert hebben gevraagd “om met Schadecoach een derde expert te benoemen. Ik ga ervanuit dat er inmiddels contact met u is opgenomen en anders zal dit op korte termijn gebeuren.”


Nou niet dus, dus 14 dagen later (op 25 april) heeft Schadecoach wéér een herinnering gestuurd. Dan stuurt Turien drie dagen later een mail:  “De expert heeft zojuist nogmaals een e-mail van mij ontvangen met het verzoek om contact met u op te nemen voor het benoemen van een arbiter. Ik verwacht dat de expert op korte termijn contact met u op zal nemen.”


Nog steeds blijft de Nivre (Dekra) expert ondergedoken, dus nu heeft Schadecoach op 11 mei Turien geschreven dat we al twee maanden tevergeefs bezig zijn om gewoon arbitrage van de grond te krijgen,  en als ze nu niet binnen twee dagen reageren, dat Schadecoach dan zélf wel een arbiter zal aanschrijven. Die 48 uur zijn nu voorbij maar nog steeds geen reactie van de expert, terwijl deze bij herhaling heeft getoond dat jij binnen enkele uren op een mail kan reageren.


Ik zei het al eerder, als het niet allemaal in de mail stond zou je denken dat het overdreven is wat ik schrijf, maar ik zie het letterlijk in de mail voorbijkomen. Dit gaat dus over zowel Dekra Expertise als over Turien, en je moet maar eens op Google kijken naar de reviews over deze bedrijven, dan slaat de schrik je om het hart.


Het gaat bij mij nu precies zo, enkel ellende en leugens bij een simpele schade, gelukkig heb ik een rechtsbijstandverzekering want die heb je bij deze boeven wél nodig!


J.W.R. E. -  Eindhoven


02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: