Opgepast voor Woongarant en A-One

jan. 06, 2023

Beiden werken alleen maar tegen, een klantonvriendelijke combinatie!

Een waarschuwing voor Woongarant, want die geven jou niet de werkelijke schade waar je recht op hebt, maar die manipuleren alles zó om jou zo min mogelijk uit te hoeven keren.


Op 24 juni 2022  is er de hele nacht hevige regenval geweest.  Daarbij is de afvoer verstopt geraakt door bladeren, waardoor mijn uitbouw volgelopen is met water en vervolgens liep alles naar binnen in de woning.  Een regelrechte ramp, die ik gemeld heb bij Woongarant, die maakt een afspraak voor een expert, dat is ene meneer Loek K., eigenaar van het met Woongarant samenwerkende expertisekantoor A-One experts. Als de man bij me aanbelt wil ik hem een hand geven maar hij loopt al brabbelend en zonder hand te geven zo langs mij heen.  We hebben de Corona-tijd achter de rug, maar beetje wel onfatsoenlijk vind ik het wel.  Meneer zegt: ”laten we gaan zitten, wat is er eigenlijk aan de hand?”   “Nou”, zeg ik, “ik heb waterschade zoals u denk ik wel zal weten”.   “Oh, ja? Ik zie niet veel”, zegt hij gelijk. 


Ik vraag of hij de moeite wil nemen om even op te staan zodat ik hem kan laten zien wat er met de vloer en de muren rondom mijn uitbouw aan de hand is.


Ik toon hem alles en hij zegt: “ik weet genoeg.  Heb je bonnen?“ Gelukkig had ik alles bij elkaar verzameld, maar ik was er alleen van uitgegaan dat ik uitsluitend de zaken die stuk en beschadigd waren hoefde op te geven. Ik had niet nagedacht over alle bijkomende werkzaamheden en dus de kosten er omheen, weet ik veel, ik heb nog nooit schade gehad!


Alles wordt genoteerd door de heer Loek K. en in nog geen 10 minuten is hij weer weg.  Ik blijf teleurgesteld en verontwaardigd achter, dit had ik zó nonchalant en zonder enige empathie niet verwacht.

Ik deel dit met Woongarant, maar die herkent dit totaal niet want (zo zeggen ze) A-One werkt al jaren voor ze en is zeer gewaardeerd. De volgende teleurstelling.

 

De heer Loek K. komt met een begroting waar ik niet tevreden mee ben, hij trok zomaar 3000 van de offerte van de stukadoor af. Zo kan ik alles niet laten herstellen. Ik dacht eerst wel akkoord te kunnen gaan met de overige posten, niet wetende dat er een heleboel dingen niet waren meegenomen. 


“Meer geven we niet, dit is het”, zegt Wout S. van Woongarant via de telefoon, maar hij zegt nog even in overleg te willen gaan met de heer Loek K. 

Ik vind dat een aparte manier van doen en ik ga maar eens op onderzoek uit. De naam L.H. K. van A-One experts kom ik op internet tegen. De kommer en kwel verhalen die ik dan lees komen overheen met mijn eigen ervaring. Woongarant zegt een zogenaamd onafhankelijke expert te sturen, maar dat blijkt maar schijn, want A-One is sterk economisch van Woongarant afhankelijk doordat ze veel samenwerken. Geleuter, die onafhankelijkheid, het is een één-tweetje die tegen mij samenspant!


Bij mijn zoektocht kom ik ook op de site van Schadecoach. Ik lees over mijn recht op contra expertise, dát ga ik in werking zetten. Ik meld dit aan Woongarant. 


Wout van Woongarant vraagt mij daarop: “weet je wel hoeveel dat kost, het gebruik maken van een contra expert?” 

Ik hem toen nog voorgesteld het hele bedrag te betalen van 15.800 euro volgens mijn berekeningen van de schade, dus de 3.000 euro meer. Maar nee, dat kon niet, als zijn expert iets zegt, dan houdt Wout zich daaraan vast. 


Okay, Schadecoach wordt contra expert en die laat een offerte maken voor het herstellen van de schade. Er komen daarbij allemaal werkzaamheden naar voren waar ik geen verstand van heb en waarover ik dus ook niet nagedacht heb.  Het bedrag voor inboedel en opstal komt op meer dan 30.000 euro, dit is het dubbele!


Er verstrijken tussentijds maanden omdat L.H. K. vaak langer dan een week niks van zich laat horen, geen akte van benoeming aan Schadecoach wil afgeven, deze meerdere malen verkeerd invult enz.  Uiteindelijk komt er een arbiter aan te pas.  Dit is eigenlijk de derde expert die uitsluitsel gaat geven over de schade zoals A-One en Schadecoach die hebben opgesteld. Hier gaan weer weken overheen omdat L.H. K. steeds verzuimt alles goed in te vullen en als een slak werkt. 


We zijn onderhand bijna 6,5 maand verder heb nog steeds niks vergoed gekregen, dit is niet bepaald wat je van een verzekering verwacht. En ondanks dat Woongarant al drie keer te horen hebben gekregen dat ze mijn schade uitkering met de expertisekosten moeten berekenen, hebben ze nu geschreven dat ze mij de helft van de uitkering gaan overmaken. Prima, want een verzekeraar mag daarop niet terugkomen.


Wat doet Woongarant? Als Schadecoach ze op een cessie heeft gewezen heeft trekken ze ijskoud de betalingstoezegging in! Deze club is dus totaal niet te vertrouwen!  Bij mijn inboedelschade werd het nog gekker, maar precies omgekeerd: drie keer zijn ze erop gewezen dat er een cessie voorligt, maar nu betaalt Woongarant rechtstreeks en legt ze de cessie terzijde.


Kortom, geen touw aan vast te knopen met dit bedrijf. Als ze op hun fouten worden gewezen zeggen ze de zaak bij hun volmachtgever te hebben neergelegd, die gaat het verder behandelen. En vervolgens hoor je compleet niks meer....


De (eenvoudige) schade is nu eindelijk geheel betaald, op 22 juni 2023, dat is dus een jaar (!) na het ontstaan ervan..


R. Gueli - Heemskerk




02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: