Unigarant extreem klant-onvriendelijk en onredelijk

jun. 24, 2023

Kijkt weg van de feiten, enkel om in het eigen voordeel te kunnen afwijzen

Eind januari 2023 is mijn BMW- motor gestolen. Hij stond onder het raam geparkeerd van het huis van mijn vriend. Op dat moment waren er werkzaamheden aan de straat waardoor ik de motor niet kon vastzetten aan een paal of aan een ander vast object voor de deur. Dat stelt Unigarant in de voorwaarden, de motor moet tussen 22.00 uur en 06.00 uur ergens aan vast moet staan. De motor stond op 2 goedgekeurde zware sloten op slot en op stuurslot. 


Hoe dan ook, of de motor nu ergens met een kettingslot aan vast is gemaakt of dat het kettingslot alleen door het wiel is gestoken, iedereen kan begrijpen dat die eis in de praktijk weinig tot niets voorstelt, nu veel dieven tegenwoordig haakse slijpers gebruiken die op accu werken en dan maakt het natuurlijk niks uit waar de ketting omheen zit, dat snapt zelfs een leek. 


Ik meld de diefstal bij Unigarant, ik zeg er ook bij dat er vanwege werkzaamheden op de straat geen mogelijkheid was om de motor vast te maken aan een vast object, maar Unigarant wijst mijn schade af vanwege de eerdergenoemde clausule. Ik heb nog een keer geprotesteerd, maar niks hoor, ze blijven bij hun afwijzing.


Ik vind dat minnetjes: je bedienen van een clausule waarvan je weet dat die niks inhoudt, maar dan óók nog bewust je ogen sluiten voor de overmacht waarmee ik te maken had doordat er vanwege de plaatsing van meerdere werk-containers op de stoep, ik niet bij machte was om het slot aan een vast object vast te maken.


Als je bij Unigarant je motor verzekerd hebt ben je verzekerd bij een partij die spijkers op laag water zoekt om je te kunnen afschepen! Mijn strop is bijna 15 mille, met dank aan Unigarant!


M. van Setten - Amsterdam


P.S.

Ik heb deze kwestie ter behandeling voorgelegd aan dit platform, die Schadecoach.com heeft ingeschakeld. Deze stuurde een enkele mail naar Unigarant, waarop na een maand (!) het bericht kwam dat ze mijn schade alsnog zou betalen.  Erg blij met deze gang van zaken, die mij nog geen euro heeft gekost! Wel jammer dat een verzekeraar niet open staat voor redelijke argumenten van de eigen verzekerde maar wél ineens overstag gaat als ze zien dat er een deskundige partij op het toneel verschijnt. Bedankt Schadecoach!




02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: