Woongarant chanteert schade-gedupeerden

mei 19, 2023

Meten met twee maten; leugens worden niet geschuwd

Lees eerst maar eens de klachten die over Woongarant op Google staan, dan zie je dat je bij deze gangsters ver vandaan moet blijven! Altijd is er bij Woongarant gezeik over schades die niet of slecht afgewikkeld worden!


Ik heb bij mijn schade 10 maanden achtereen niks anders als ellende gehad en nog steeds. De schade gebeurde in juli, maar nog steeds heb ik niet al mijn geld gekregen en moet ik overal voor vechten.


Woongarant stuurt eerst al een gepensioneerde, ongeïnteresseerde, slordige en niet reagerende expert, die duidelijk alleen in het voordeel van Woongarant wil werken. Ik heb zelden zo'n onbeschofte hork gezien, maar veel erger is dat hij de boel belazert op een ongekende manier, en dat alles dus uit naam van Woongarant, die liegt dat de expert onafhankelijk is.


Toen de man eindelijk zover was met zijn 'begroting', bood hij mij als schadebedrag 12,5 mille aan, daar ging ik bijna mee akkoord, maar ik wilde 350 euro meer hebben. Daar wilde de expert (A-one) niet in meegaan. Toen heb ik Schadecoach als eigen expert ingeschakeld en nu is het eind van het liedje dat mijn schade door een arbiter is vastgesteld op 28,5 mille. Dus als het aan Woongarant had gelegen zou ik voor 16 mille in het schip zijn gegaan!!


Door alle tegenwerking waarvan zowel bij de opstalschade als bij de inboedelschade sprake was, heeft mijn eigen expert zeer veel werk extra moeten doen. Er heeft zowel voor de opstal als voor de inboedel een arbitrage procedure plaatsgevonden dus dat to0ont wel hoezeer Woongarant meewerkte! Dat doen ze nu ook met de vergoeding van de expertisekosten: eerst werkt Woongarant niet anders dan tegen, maar als er daardoor extra werkzaamheden worden gedeclareerd zeggen ze dat die kosten niet redelijk zijn. En vervolgens laat Woongarant mij met die kosten zitten. 


Maar wat blijkt nu? Het toeval wil dat mijn contra expert ook bij een andere klant een dossier in behandeling heeft, en dat is vorige week afgesloten. Ook bij dat dossier Woongarant en een liegende expert (van A-one), die een schade (aan een muur) die aantoonbaar door de storm was ontstaan ijskoud ontkende. A-one stelde de klant dus gewoon even als leugenaar voor! Ook dáár arbitrage. A-one stelde de schade vast op 2377 maar de arbiter op 6480. Dus ook die klant zou voor meer dan het dubbele van het schadebedrag de boot in zijn gegaan als hij Schadecoach niet had gehad.


Ook in dat dossier wilde Woongarant niet alle kosten van Schadecoach vergoeden en toen heeft de klant -net als ik- ook een klacht op deze website gezet. 


Maar we zijn er nog niet, want het blijkt nu dat Woongarant de andere klant heeft gechanteerd!! Woongarant schreef dat ze alle kosten van Schadecoach zouden vergoeden, maar op voorwaarde dat de klant de klacht van deze website zou halen. En als de klant dat niet wilde, dan zou Woongarant maar een klein gedeelte van de expertisekosten vergoeden. De klacht staat trouwens nog steeds op deze website, dat kan iedereen zien.


Al chanterende meten ze daar dus met twee maten: de kosten van de bouwkundige in het andere dossier wél zijn vergoed en ook alle kosten van Schadecoach, maar in mijn dossier was het uurtarief van Schadecoach (hetzelfde als in het andere dossier) zogenaamd te hoog en was de inschakeling van een bouwkundige niet redelijk. Ik heb dus nu maar een fractie vergoed gekregen.


Ik heb hierover bij Wout S. van Woongarant geklaagd, maar die geeft als antwoord dat het dossier naar NAT NED is doorgeschoven. Dus bij de ene klant weet Wout S. -zij het met chantage- wél de zaken rechtstreeks met de klant op te lossen, maar bij de andere klant weet hij het ineens niet meer en laat hij de volmachtgever de boel oplossen.


Dat schreef hij mij in januari ook al, maar van NAT NED heb ik nooit meer wat gehoord en van Woongarant op dat punt ook niet dus ik wacht nog steeds op mijn geld. Ik zal nu mijn rechtsbijstand in moeten schakelen. De lezer is gewaarschuwd, vooral nu ik van Schadecoach begreep dat Woongarant al sinds 2017 bij hen met minstens vijf andere dossiers (ik heb de nummers gezien) bekend staat als een maffiaverzekeraar. Ik ga dit melden bij de Autoriteit Financiële Markten, want iedereen kan wel begrijpen dat Woongarant haar verzekerden niet alleen met die enkele dossiers benadeeld heeft, dat is dat moedwillig en kwaadaardig beleid!



Roberto Gueli   Heemskerk

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: