Bedrog bij Centraal Beheer

19 augustus 2015

Ik ben op 12 augustus 2014 een horloge van het Baume & Mercier verloren. Ik heb dit geclaimd op mijn kostbaarheden verzekering bij Centraal Beheer. Door een expert die ik zelf had benaderd is de dagwaarde van het horloge vastgesteld op € 2.100,00. Volgens de polisvoorwaarden heb ik recht op de nieuwwaarde als de dagwaarde meer dan 40 % van de nieuwprijs is. Omdat het horloge niet meer wordt gemaakt heb ik de nieuwwaarde laten vaststellen door een erkende taxateur: € 4.700,00.

Dat bedrag zou Centraal Beheer dus moeten betalen, maar dat weigerden ze. Ze wilden alleen de dagwaarde vergoeden omdat het horloge niet meer te koop was; ze konden daarom de nieuwwaarde van het horloge niet meer achterhalen.  Daarom wilden ze alleen nog maar uitgaan van minder dan 40% van de nieuwwaarde, zodat ze de dagwaarde konden uitkeren.

Dit is natuurlijk onzin, en daarom had ik dus opnieuw een expert in de hand genomen, die stelde dat een vergelijkbaar horloge € 4.700,00 kostte, dus de geschatte dagwaarde van € 2.100,00 is dan wel degelijk méér dan 40%!

Ik heb hierover een klacht bij Centraal Beheer ingediend, maar de klachtenmanager hield natuurlijk de schaderegelaar de hand boven het hoofd en bleef uiteraard bij haar standpunt. Het is een slager die haar eigen vlees keurt: dat is natuurlijk altijd goed. Aan zo’n schijnvertoning heb je natuurlijk niets.

Uiteindelijk heb ik de zaak aan het Kifid voorgelegd en die heeft nu bepaald dat Centraal Beheer gewoon de polisvoorwaarden moet volgen en mij alsnog de nieuwprijs moet uitkeren.

Ik vind het een schande dat je bij een zeer simpele schadeclaim bij Centraal Beheer tot het Kifid moet gaan om je gelijk te halen, anders wordt je bedrogen waar je bijstaat! Het is één grote boevenbende daar!

 

 

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts