stiekem gedoe bij Promovendum / Nat. Academic

3 april 2020

Op 29 december 2019 reed ik van Onstwedde terug naar huis in Hoogeveen over de N-33, 100 km/u op de cruise control. Andere auto’s reden voor en achter mij op gepaste afstand. In een flits zag ik een kat voor mij oversteken, ik hoorde een doffe tik en ik zag in de rechterachteruitkijkspiegel de kat wegrollen. Er was geen mogelijkheid te remmen. Stoppen en achteruit rijden zou een verkeersgevaarlijke situatie hebben veroorzaakt. Vluchtstroken zijn er niet op de N-33.
Thuisgekomen zag ik pas de schade en heb ik foto’s gemaakt met mijn iPhone, en deze schade per e-mail bij National Academic gemeld.
Voor mijn duidelijkheid heb ik op 31 december per e-mail de vraag gesteld of dit onder de verzekering valt zonder wijziging van de premie. Hierop heeft Nat. Academic bevestigend geantwoord in een e-mail op 31 december 2019. Daarna heb ik het schadeformulier ingevuld en digitaal verzonden. Op grond van de bevestiging heb ik besloten de auto te laten repareren via een herstelbedrijf van Nat. Academic. (N.A.)
Tot mijn verbazing kreeg ik toen de reparatie geschied was, e-mail van   N.A. dat ik het schadebedrag zelf kon betalen of dit ten nadele te laten uitvallen van mijn premie met op termijn veel hogere kosten. 

Mijn verbazing heb ik kenbaar gemaakt per e-mail, waarop in het geheel niet werd gereageerd.  Een slechte zaak.
Toen op 25 februari gebeld waarbij ik toen pas hoorde dat een onafhankelijke schade-expert van mening is dat dit niet door een dier kan zijn veroorzaakt. Waaróm hij die mening was toegedaan werd niet gezegd, en zijn rapport mocht ik niet inzien. 

Ik vroeg of ik een klacht kon neerleggen. Dit kon en ik kreeg een ander telefoonnummer. Ik belde en kreeg… dezelfde mevrouw weer aan de telefoon. Zoals een slager eigen vlees keurt. 

Hierop besloot ik een bezwaarschrift in te dienen bij NA. Na 3,5 week kreeg ik een formeel antwoord van …. wéér dezelfde mevrouw.
Met haar mail ontving ik nu wel het rapport van de schade-expert. Wat blijkt? De expert schrijft de auto  NIET  te hebben gezien en hij is afgegaan op een mening van de reparateur die in opdracht van N.A. zijn werk verricht.
Weer gebeld. Nu om te vragen of NA een onafhankelijke beoordelaar heeft en waar ik met een klacht terecht kon. Mw. Linda G… jawel.. gaf mij een e-mailadres. Op de site blijkt dit e-mailadres te horen bij het telefoonnummer dat zij mij eerder gaf en waarbij zij zelf de telefoon opneemt. Hoezo onafhankelijk…

Naam klager bij de webmaster bekend

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts