Kifid laakt chaos Promovendum

10 september 2020

Gisteren heeft het Kifid in een uitspraak over een opstalschade het verwarrende optreden van Promovendum zeer ongewenst genoemd. In de uitspraak “is de wijze waarop Tussenpersoon en Gevolmachtigde zich naar Consument hebben gepresenteerd, naar het oordeel van de Geschillencommissie onduidelijk, en de Commissie begrijpt dat hierdoor bij Consument verwarring is ontstaan. Het een en ander is versterkt, doordat in de e-mails die Tussenpersoon en Gevolmachtigde hebben verstuurd wel verschillende briefhoofden worden gebruikt, maar deze brieven worden ondertekend door een en dezelfde persoon. De Commissie vindt dit zeer onwenselijk.”

Uit de tekst van de uitspraak blijkt ook dat er gerommeld wordt met de diverse entiteiten van het Centraal Administratie Kantoor en National Academic.

“Uit de informatie in het register van de Autoriteit Financiële Markten blijkt dat zowel Tussenpersoon als Gevolmachtigde handelsnamen zijn van één en dezelfde B.V.” (Het Centraal Administratie Kantoor Dordrecht B.V.)

” Gedurende de afhandeling van de schade heeft Consument contact gehad met Tussenpersoon en met Gevolmachtigde. Dit contact heeft met verschillende personen plaatsgevonden. Het is de Commissie opgevallen dat in het dossier een e-mailbericht van Gevolmachtigde zit dat ziet op een oude autoschade van Consument. Dit e- mailbericht is ondertekend door [ naam medewerker ] als ‘Specialist schaderegeling’ van Gevolmachtigde. In het dossier zit nog een e-mailbericht van [ naam medewerker ] als ‘Specialist schaderegeling’. Dit bericht gaat over de waterschade van Consument. Dit e- mailbericht is echter verstuurd van een adres van Tussenpersoon. Uit deze e- mailberichten lijkt te volgen dat [ naam medewerker ] zowel werkzaam is bij Gevolmachtigde als bij Tussenpersoon.”

Promovendum, National Academic en Academica zijn handelsnamen van één kantoor wat zich dus tegelijkertijd als verzekeraar en als tussenpersoon uitgeeft, nét hoe het haar uitkomt.

Geen van deze entiteiten zijn aangemeld bij het Verbond van Verzekeraars, dus er gelden zoals dat voor andere verzekeraars wél van toepassing is, geen verplichte regels van zelfregulering voor deze bedrijven. Daarmee kan de consument dus nergens op terugvallen, hetgeen zorgwekkend is.

Meer informatie over Promovendum, National Academic is te vinden als de betreffende namen worden ingetoetst in de zoekopdracht, rechts van dit bericht.

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts