Lees polisvoorwaarden voordat u een verzekering afsluit!

24 september 2012

Veel mensen sluiten een verzekering af en melden dan aan de tussenpersoon of de ‘adviseur’ van de maatschappij  “ dat zij wél goed voor alles verzekerd willen zijn “. En in goed vertrouwen wordt vervolgens een polisaanvraag getekend. Een week later glijdt de polis met de voorwaarden bij de verzekerde in de brievenbus. Geloof het of niet: negen van de tien verzekerden neemt niet de moeite om eens goed te lezen wat er op het polisblad én in de polisvoorwaarden staat.

Bij een schade, dus op het moment dat er een beroep op de polis wordt gedaan wordt de polis tevoorschijn gehaald en vaak dán wordt zelfs nagelaten de polisvoorwaarden er op na te slaan. In de meeste gevallen wordt snel naar de telefoon gepakt, dat is ‘makkelijker’.

Als de verzekerde dan naar de maatschappij belt krijgt hij doorgaans iemand aan de telefoon die wél op de hoogte is met de polisvoorwaarden, en in het bijzonder met de uitsluitingen. Heel vaak krijgt een verzekerde dan te horen dat de schade volgens de polisvoorwaarden niet gedekt is: van dekking uitgesloten. Dat is een teleurstelling als het gaat om goederen, maar het kan uw leven op zijn kop zetten als het gaat om een schade aan uw inkomen, zoals bij een arbeidsongeschiktheid!

Als u dán te horen krijgt dat u geen uitkering krijgt, is dat een ingrijpende gebeurtenis. Ons bereiken geregeld klachten van gedupeerden die teleurgesteld zijn omdat de verzekeraar niet wil uitbetalen. Als wij dan de polisvoorwaarden lezen dan valt soms op hoe klant on vriendelijk deze zijn opgesteld. Er is soms meer niet verzekerd dan wél! Onnodige wachttijden, volkomen misplaatste uitsluitingen bij bepaalde klachten en in veel voorkomende situaties, zoals sportbeoefening. Sommige maatschappijen zeggen zekerheid te bieden, maar hun polisvoorwaarden getuigen van het tegendeel!

Lees daarom, en helemaal bij inkomensverzekeringen, altijd de voorwaarden aandachtig door. Als u er achter komt dat er veel situaties niet gedekt zijn, sluit dan een nieuwe verzekering af. Goedkoop is meestal duurkoop.

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts