Tergend slappe hap

28 maart 2020

Ruim een jaar geleden heeft dit platform bij de AFM melding gemaakt van onwettige praktijken van verzekeraar National Academic/Promovendum. Op deze website is daarover meer te vinden als u die naam in de zoekbalk intypt.

Het gaat om meerdere overtredingen van de wet. Verzekerden hebben hierdoor bij deze verzekeraar geen rechtszekerheid, wat natuurlijk een ernstige zaak is.

Na tien maanden bleek ons dat deze verzekeraar nog steeds dezelfde praktijken bezigde, er was niets veranderd. Wij hebben daarom de AFM opnieuw gewaarschuwd. Een maand later meldde de AFM de zaak in behandeling te hebben.

Eergisteren, dus ruim een jaar (!) na onze melding, ontvingen wij van de AFM een reactie met de dooddoener dat zij meldingen serieus neemt en goed bekijkt. De brief bevatte niets inhoudelijks, maar slechts globale en vooral algemene informatie die je ook al op de website van de AFM kunt lezen en die een normaal denkend mens ook wel zelf kan bedenken.

Het interesseert ons eigenlijk niet zoveel op welke wijze de AFM optreedt tegen verzekeraars die de wet en de regels aan hun laars lappen. 

Veel belangrijker is dat de betreffende misstand wordt opgeheven en dat verzekerden niet langer worden benadeeld. Dat klemt temeer als het verzekeraars betreft die niet onder de regelgeving van het Verbond vallen en die dus in feite vogelvrij zijn. Zij maken vaak misbruik van beleidsvrijheid, zo schreef de voorzitter van het Kifid.

Op haar website schrijft de AFM dat zij “zich sterk maakt voor eerlijke en transparante financiële markten.” De AFM heeft een interne afdeling met de naam: “klantbelang centraal”.

Hoe de AFM ook zegt meldingen serieus te nemen en hoe zij het zogenaamde klantbelang centraal zegt te stellen, de feiten tonen aan dat zij van misstanden al meer dan een jaar op de hoogte is en dat de situatie nog hetzelfde is. De geschiedenis herhaalt zich bij de AFM, googel op ‘slapende toezichthouder’. Leve het klantbelang!

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts