zoek altijd deskundige hulp bij een schadekwestie

24 juni 2012

Verzekeraars lijken soms te speculeren op de onkunde van hun klanten. Zo was er een zaak van iemand met een waterschade aan zijn woning omdat tijdens de extreme stortbuien, hemelwater in de tuin bleef staan. Dit was op drie verschillende manieren in de woning onder de stenen vloer terecht gekomen en was opgetrokken via de wanden.

Een expert van de verzekeraar kwam, constateerde na 5 minuten dat de schade zou worden afgewezen en schatte de schade op € 25.000. Vervolgens werd inderdaad de schade afgewezen op grond van optrekkend grondwater. Want, zo zei de maatschappij, op het moment dat hemelwater de grond bereikte, werd het grondwater. Over de andere manieren waarop het water de woning was binnengedrongen werd gemakshalve niet meer gesproken.

De gedupeerde legde de zaak voor aan Verzekeraarklachten.nl. Deze schakelde Schadecoach.com in en binnen enkele weken werd het uiteindelijke schadebdrag op bijna 140.000 euro vastgesteld.  Dit voorbeeld toont hoe belangrijk het is om bij een afwijzing van uw verzekeraar niet bij de pakken neer te zitten, maar altijd deskundigheid in te roepen.

Nu kan men denken: daar heb ik toch een rechtsbijstandverzekering voor? In de praktijk blijkt echter nogal eens dat de rechtsbijstandverzekering bij dezelfde maatschappij loopt als de schadeverzekering waar het probleem ligt. Wij krijgen in dergelijke situaties veelvuldig signalen van wantrouwen van verzekerden, die vinden dan hun RB-verzekering te weinig actie onderneemt. Alleen een echt neutrale en deskundige partij kan soelaas bieden, zonder dat er meteen hoge (advocaats)-kosten in het geding zijn. De kosten van deze deskundigheid zijn vervolgens bij de verzekeraar neergelegd en geheel vergoed. De verzekerde had dus gratis hulp én een forse uitkering!

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts