Zuur lokaas bij zorgverzekeraars

14 oktober 2013

Dat verzekeraars veel geld uitgeven aan reclame is natuurlijk iedereen bekend. Vooral zorgverzekeraars geven een kapitalen uit om nieuwe klanten binnen te halen. Vorig jaar was dat  541 miljoen euro!  Gerekend per premiebetalende verzekerde is dat 571 euro! 

In een artikel in Telegraaf van vandaag staat dat onderzoek is gedaan naar de kosten die zorgverzekeraars maken om nieuwe klanten te werven en hoeveel mensen vervolgens  overstappen. Dit alles op grond van informatie van De Nederlandsche Bank, jaarverslagen van zorgverzekeraars, de Marktscan Zorgverzekeringsmarkt 2013 van de Nederlandse Zorgautoriteit.

CZ geeft met 183 miljoen euro aan promotionele kosten uit. Dat is het meeste van alle zorgverzekeraars. Achmea gaf 145 miljoen uit. VGZ volgt met 115 miljoen euro. Menzis geeft het minste uit en sluit het hek met 42 miljoen euro.

Wel triest is dat de winnaar op de website die u nu aan het lezen bent ook de winnaar is als het gaat om het aantal klachten….

Veel reclame betekent dus niet hetzelfde als klantvriendelijkheid!

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts