Zuur lokaas bij zorgverzekeraars

14 oktober 2013

Dat verzekeraars veel geld uitgeven aan reclame is natuurlijk iedereen bekend. Vooral zorgverzekeraars geven een kapitalen uit om nieuwe klanten binnen te halen. Vorig jaar was dat  541 miljoen euro!  Gerekend per premiebetalende verzekerde is dat 571 euro! 

In een artikel in Telegraaf van vandaag staat dat onderzoek is gedaan naar de kosten die zorgverzekeraars maken om nieuwe klanten te werven en hoeveel mensen vervolgens  overstappen. Dit alles op grond van informatie van De Nederlandsche Bank, jaarverslagen van zorgverzekeraars, de Marktscan Zorgverzekeringsmarkt 2013 van de Nederlandse Zorgautoriteit.

CZ geeft met 183 miljoen euro aan promotionele kosten uit. Dat is het meeste van alle zorgverzekeraars. Achmea gaf 145 miljoen uit. VGZ volgt met 115 miljoen euro. Menzis geeft het minste uit en sluit het hek met 42 miljoen euro.

Wel triest is dat de winnaar op de website die u nu aan het lezen bent ook de winnaar is als het gaat om het aantal klachten….

Veel reclame betekent dus niet hetzelfde als klantvriendelijkheid!

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts