Zuur lokaas bij zorgverzekeraars
Dat verzekeraars veel geld uitgeven aan reclame is natuurlijk iedereen bekend. Vooral zorgverzekeraars geven een kapitalen uit om nieuwe klanten binnen te halen. Vorig jaar was dat 541 miljoen euro! Gerekend per premiebetalende verzekerde is dat 571 euro!
In een artikel in Telegraaf van vandaag staat dat onderzoek is gedaan naar de kosten die zorgverzekeraars maken om nieuwe klanten te werven en hoeveel mensen vervolgens overstappen. Dit alles op grond van informatie van De Nederlandsche Bank, jaarverslagen van zorgverzekeraars, de Marktscan Zorgverzekeringsmarkt 2013 van de Nederlandse Zorgautoriteit.
CZ geeft met 183 miljoen euro aan promotionele kosten uit. Dat is het meeste van alle zorgverzekeraars. Achmea gaf 145 miljoen uit. VGZ volgt met 115 miljoen euro. Menzis geeft het minste uit en sluit het hek met 42 miljoen euro.
Wel triest is dat de winnaar op de website die u nu aan het lezen bent ook de winnaar is als het gaat om het aantal klachten….
Veel reclame betekent dus niet hetzelfde als klantvriendelijkheid!
Het bericht Zuur lokaas bij zorgverzekeraars verscheen eerst op Klachten over een verzekering? Meld het verzekeringsklachten.nl.